Varmt och gött i solen

Igår var det fredag och jag gick på gator och torg. Mellan kollonilotter och vid vallgravar. Göteborgarna blev som tokiga när den plötsliga värmen kom bara så där. Både a-lagare och arbetare blundade och log mot solen. När jag satt på stenkanten mot kanalen och en berusad skön äldre kille gick förbi ett par tjejer i min ålder och försökte föra en konversation kunde jag inte låta bli att skratta.

- Men hallå tjejer här sitter ni och göttar er. Vilka goa tuttar du har då, ska ni med och sätta er här borta.
- Hehehe, njaaaeee vi sitter bra här.
- Okej då ses vi sen då!

Ja vad solen kan påverka oss vanliga soldyrarkare. Sommarskorna, den där knappt använda 3/4-ärms jackan (som knappt är använd och är flera år gammal) fick titta komma fram ur garderoben och paddan var ute och guidade nyfikna.


Mysiga kollonilotter på Guldheden




Solen var framme och folk var som tokiga att njuta av solen i parken




Sommarskorna fick titta fram ur garderoben



Fiskmåsarna flög i luften och bajsade i vattnet medans papegojan satt på min arm



Kommentarer
Postat av: Anonym

E det nåt armband du knåpat ihop själv?

Läckert som fan!

//Jennie

2009-04-19 @ 19:03:43
Postat av: sofia

jo men visst är det så. några favoritpärlor jag inte velat göra något med. så kom jag på att jag kan trä alla på samma tråd :)

2009-04-19 @ 20:40:30
URL: http://fiazoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0