Vinterrusk






Snart, om bara en vecka är allt över. Jag pratar om julen som inte alls förtjust i mig (eller jag i den). Det blir inget julpynt och absolut ingen gran som vill förstöra mina blommor med sin etylengas. Det enda som piggar upp mörkret hemma hos oss är hyacinter och tända ljus, vilket behövs i kylan. När det blir så här kallt så trivs varken jag eller orkidéerna. Den torra och instägnda luften som blir här inne efter alla tända ljus gör att orkidén får matta blad och knoppar som faller innan de hinner blomma ut. Om bara några månader blommar magnolia och skillor under den betydligt ljusare våren. Åh vad jag längtar!






Kommentarer
Postat av: Maggan

Vad fint kattlampan spanar och håller koll över blommorna. Tips på fin blomma om man inte tål hyacinter? Puss!

2009-12-17 @ 21:47:31
URL: http://mymbel.blogg.se/
Postat av: Sofia

mossa! den kan dessutom (nästan) aldrig dö. när den torkar till är det bara att ösa på med massa vatten eller lägga ner den i vatten så blir den så där mjuk och go igen. fint som snus.



lägg upp på ett fat. mossa, stenar, runda frukter/grönsaker (som har fin färg och form), lite julkulor eller vad man har hemma. kalas!

2009-12-20 @ 15:42:24
Postat av: Erika

Åh så fina!

Vill önska en god jul (trots att du längtar till våren!) och ett gott nytt år! Kram

2009-12-21 @ 10:08:19
Postat av: Maggan

Jag har inte ens hunnit förbi en blomsterbutik (för inte vill en gräva i snön efter mossan). Men åh det låter jättefint. Det kanske funkar med mossa även efter jul.

2009-12-22 @ 09:42:29
URL: http://mymbel.blogg.se/
Postat av: sofia

ptja du maggis... mossa är väl fint så här på vintern. men varför inte köpa dig en annan fin växt som du tycker om? jag köper mest för att jag gillar dem, inte för att det är juligt. en aloe vera passar ju bra i dessa tider då huden är torr och kliigt.



puss på dig!

2009-12-22 @ 18:42:14
Postat av: erry

Vilken underbar orkidé o ja, visst längtar man efter våren, med magnolia, körsbärsblom, färgglada kjolar och ballerinaskor! :)



Gott Nytt År på dig Fia! Kram

2009-12-30 @ 19:13:43
URL: http://gallerry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0