Midsommartips

Imorgon är det fredagen den 19e, vilket innebär en stor blomsterdag för oss alla. Mitt tips till dig är att plocka en fin bukett redan ikväll. Kvistar från träd med vackra löv, jättedaggkåpa, pioner, schersmin som doftar underbart och alla dina andra favoriter. Snitta de väl med en kniv, absolut förbjudet att klippa med sax (det gör bara skada), och ställ de i rikligt med vatten. Plocka bort alla blad som kommer under vattenytan så det är rena och fina stjälkar i vattnet som gör att blomman står sig och kan dricka klart vatten utan slem från blad.

Detta kan och ska du självklart göra hela sommaren. Har man ingen trädgårt får man plocka in sommaren och njuta av den bäst man kan. Så gör jag.
Ikväll när det blivit lite mörkare, tänker jag gena över kolonilotterna här bakom och sno åt mig något fint för ögonen. Knoppar, strån och vackra stjälkar är några av mina favoriter.

Glad midsommar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0