Min syster och hennes katter och deras husdjur. Lite som ett Fiazoo


Vi brukar filosoferar över en kopp kaffe och några mazariner. Min lillasyster är en riktig dagdrönare



Uppklädd för en dag på stan i fina pärlor. Systrar som vi är lånar vi gärna allt möjligt av varandra



Hon gör allt som jag gör, här är vi ute med tanterna i trädgårdsföreningen och ränsar ogräs i rabbaterna



Doggie ska visa mig en bild när katterna ser så fåniga ut och lever människo-liv



Under hösten sniffar Jasmine upp kantarellerna åt oss i skogen



Varje dag går Jasmine ut med sina husdjur Nils-Petter och Per-Örjan, fast de är katter kallar hon detta för den dagliga dogwalken. Även om katterna är ett år äldre än henne och från början var mina tyckte jag att hon kunde ta över ansvaret när jag flyttade ifrån Götavägen där de små liven trivs så bra.



Den elaka katten Nils-Petter som vi oftast tilltalar Nesse kommer en dag samarbeta med Kina för att ta över världen



Han vill aldrig dela med sig. "Jag var här först, det finns inte plats för två. Det här är EN sovplats". Pure Evil



När han sen skrämt bort sin brorsa blegar han ut honom tills han går därifrån



Han gillar att framhäva sin smäckra kropp och sover liknande Marilyn Monroe med benen uppsträckta mot en vägg eller såhär mer som en snäcka



Världens snällaste katt dricker kallt kaffe med mjölk



Mmm vad gott, gamla alger från dammen och sunkigt regnvatten som legat och göttat till sig



Hoppas ingen såg mig, nu när jag dessutom sitter i den här lustiga sittsen och mest liknar en känguru



Chubby var inte bara tjock utan världens längsta dvärghamster (gjord av ren guld) som kan stå på tå. Detta var en påskpresent till katterna, jag tyckte även de skulle få ett husdjur och lära sig ta ansvar. Chubby är nu död och begraven på Guldheden mellan träden där rådjuren brukar skutta.



pssst!! Help me out of here. Pelle satt så ofta han kunde och bara stirrade på akvariet med den lilla gyllene hamstern. Bättre än tv brukade han alltid säga.

Kommentarer
Postat av: Malin

Chubby är ju helt jättefin! Får man favorisera så favoriserar jag Chubby.

2009-05-06 @ 13:02:04
URL: http://mollysgrove.se
Postat av: sofia

jaa, klart man får favorisera. han bodde med oss på guldheden tills han blev gammal och hård nog att begravas. min favorit är katten pelle. han ska nog få flytta med till sävenäsgatan tror jag.

2009-05-06 @ 15:15:41
URL: http://fiazoo.blogg.se/
Postat av: Pia Plutt

Hej! Såg adressen på facebook :) Kul att se vad du har för dig. Inte nog med att våra katter ser exakt likadana ut, de sover exakt likadant... skumt... De måste vara släkt.. Har hört att Gucci hade en lösaktig pappa....

2009-05-07 @ 15:28:17
Postat av: Annicka

2009-05-12 @ 16:40:12
Postat av: Annicka

Helt underbart..Sofia du borde göra sagoböcker =)

2009-05-12 @ 16:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0