Loppisfynd








Veckans tema i fabriken är bästa loppisfyndet. Det var inte lätt att välja så här är en hel drös av små favoriter.

Om jag ska erkänna så är tallriken ett undantag. Den hittade min moster, slängd på en återvinningsstation! Den gröna kökslampan fick jag för en spänn, det är vad jag kallar fynd. Sänggaveln är egentligen en gammal dörr. De vita skålarna på fot har blivit en oändlig samling. Jag är kär i vitt opalinglas/milkglass/pressglas, vad heter det?

I det fina vinskåpet står vuxenglasen, ett fåtal flaskor som nästan är tomma samt min bokmärkssamling, från när jag var liten. Jag kunde såklart inte låta bli att ta med burkarna, det är ändå en återkommande hylla jag går till varje gång jag åker på loppis.

Kommentarer
Postat av: af nord

Vilka fina saker du har fyndat!

Ha en bra dag

Kram

Helena

2010-09-22 @ 14:09:14
URL: http://afnord.wordpress.com
Postat av: annicka

Men vart faan har du hittat alla dess underbara burkar eller....???? Eller säger man änna efter burkar i Götet eller, änna??? =)

2010-09-23 @ 21:55:18
Postat av: josie

Tokgillar burkarna! Speciellt den till frallorna. puss

2010-09-24 @ 05:49:15
URL: http://www.svearymd.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0