I några hörn


Kanske kommer hela dagen regna bort? Min hortensia och de små pelargonerna (de va oförskämt billiga, men de får stå ute för de luktar illa) kan inte simma, måste plantera om dem med lecakulor i botten idag innan de drunknar på balkongen.



Jag blir lycklig varje morgonen av att vakna upp till min fina lampa som hänger över sängen



Grillen som skymtar där ute ser ledsen ut i regnet. Ungefär lika tråkigt ser det ut i vardagsrummet nu. Väldigt svart-vitt utan möbler. Men snart så kommer soffan. Jag vill inte packa upp och leta loppis-bord förrän den är på plats.



I hallen kan det se så här prunkande ut om man ännu en gång slarvar med plantering och hoppar över lecakulor som dränering, fast jag är florist. Hur kan det gå till?




Den stora tekoppen var perfekt som kruka till basilikan. Nära tallriken dessutom när den står i köksfönstret. I den lila klot-vasen har jag plockat in långa grässtrån med fina vippor upptill. Gräs är så fint, en av mina favoriter. Elefanterna bär på salt och peppar. Ska nog byta ut till kanel och cayenne.



Kommentarer
Postat av: Peter J

Säg gärna till mig innan du byter ut saltet och peppern! ;)

2009-05-06 @ 12:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0