Önskelista



Ursäkta alla onödiga saker, jag vill göra om (och har bloggtorka). Är allmänt missnöjd och vill bara ha och ha! Elefanter från Ester Ericson, överspacklade och övertapetserade strukturväggar. Fy vad fula ni är! Försvinn från mitt hem. Sen vill jag ha en liten trädgård och golvvärme till mina frusna ihopskrumpna fötter. Nej förresten, oändliga utrymmen både inne och ute. Ett stort köksbord, dvs större kök så jag får plats med möbleringen.

Eller varför inte ett perfekt boende. Funktionellt, helt och rent. Inte en onödig pryl. Inga gula, barnsliga fågeltapeter eller elefantsamlingar. Jag vill inte ha ett helt zoo, om det inte är Esters elefanter. Jag vill göra mig av med saker. Ofta tänker jag på den dagen vi ska flytta, vi har inga tankar på att flytta. Den dagen vi måste börja packa är det så mycket grejer som ska ner. Ändring och skärpning, jag ska göra mig av med några fyllda bananlådor igen. Sist kändes det underbart. Däremot finns det en sak jag gillar, nämligen mossan på balkongen. Det luktar fortfarande skog om dem. Den är så lugn och dämpad. Skriker inte alls lika högt som färgen på köksstolarna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill att du ska bo här..flytta hit då!

:)

2010-11-04 @ 15:54:21
URL: http://jenniebromander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0