Två små tips

Ni vet hur krångligt det är att få flera tavlor i rak linje, eller överhuvudet taget få en tavla där man vill. Inte nu längre. Den här spackeln har fått ett nytt användningsområde för mig. Jag hänger tavlan på den lilla spiken och håller sen i handtaget och måttar mot väggen. När jag hittat rätt höjd och tycker allt känns okej trycker jag till lite på spackeln. Då spiken sticker ut på baksidan lämnar den ett litet märke efter sig och jag vet precis vart jag ska sätta en ny spik i väggen. Fiffigt va?
Förresten, har du vita väggar hemma och är lika lat som mig? Jag använder inte min spackel till att spackla, utan har jag ett hål trycker jag i lite mjöl i hålet. Vips, så är det borta!

Kommentarer
Postat av: pysselpralinen

Smarta tips!

Grattis till att du har fått unge! Om det är ungen på bilden nedan är det en väldigt fin guldklimp! :-)

Och jag är glad att du är tillbaks för preciiiiis när jag upptäckt din blogg där vid julklappsswapen nån gång, och tänkte att det här verkar vara en riktig pärla, ja då slutade du blogga. Så nu är jag mäkta nöjd över att du är tillbaks igen! Välkommen! :-)

2011-10-18 @ 19:19:30
URL: http://pysselpralinen.blogspot.com
Postat av: Lotten

Vilket bra tips vid tavelhängning! Det skall jag absolut testa ;-)

2011-10-19 @ 20:09:25
URL: http://ornnastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0