Det här är ingen modeblogg

För känsliga läsare vill jag bara förvarna att  det kan komma att nämnas mode fast jag inte har något med skiten att göra.


Jag har börjat vänja mig vid alkis-modet som rådit under vintern. Långkalsonger och en skjorta till ett par stövlar, till och med gummistövlar. Och that´s it. Ingen kjol, ingen klänning. Att varenda unge klunkar Red Bull har väl inte undgått någon då det varit på tal om att införa 18 års åldersgräns på energidrycken. Har skolungdomarna lärt sig att omvandla energi till värme i kroppen, så pass att de kan gå klädda som en vilket fyllo som helst mitt i vintern? Blir de stackars omyndiga barnen verkligen varma i sin sparsamma "dagens från Gina"? Med klena, späda ben har jag sett hur de hutratt längs med shoppingstråken ute på stan. Som om de gick runt i bara mässingen. Men nu, äntligen, ser jag att kjolar och klänningar börjar hoppa på kidsen. Även om en del, de flesta, poppar omkring i t-shirt och strumpbyxor. Jag har bara inte fattat grejen. Sen när är det snyggt, och då skiter jag i allt som har med inne-listor att göra, att gå omkring och flasha pepperna (trosorna), som Jennie säger. Har det med åldern att göra? Eller är jag mer tant än vad jag tror och vill vara.

Kommentarer
Postat av: Malin

Att vara tant har inget med ålder att göra. Det är en mänsklig rättighet som jag starkt yrkar på i alla lägen! Och naturligtvis stämmer jag in i oförståelsen för det däringa modet. På grungetiden hade man ju åtminstone vett att dra på sig ett par kortbyxor över långisarna!

2009-04-23 @ 10:36:14
URL: http://mollysgrove.se
Postat av: Sofia

Åh vad jag håller med. Den där tanten som bor i oss vill alla väl, hon kan ibland bara låta så bitsk. Men gud vad jag gillar henne. Utan henne skulle jag känna mig så svag och platt, dels för att jag är mer tant än jag inte är tant.

2009-04-23 @ 11:40:34
Postat av: mymbel

Ni har ju helt rätt. Utan småkakor, riktiga kaffekoppar, veckade kjolar och klackar och fint och snällt vore vardagen så grå och hård. Fram mä'na (tanten alltså).



Och på med byxorna.

2009-04-23 @ 12:44:04
URL: http://mymbel.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi, precis så!

2009-04-23 @ 16:14:53
URL: http://mollysgrove.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0