Blommig frukost och svartmålade prinskorvfingrar

En lugn frulle med rostad honungsmacka, yoghurt med tinade hallon och kanel samt några koppar kaffe med mjölk 50/50. Med denna trygga och långa sittning på ungefär en timme har jag tänkt mig en spaning på stan. Måste hitta kläder till helgens temafest. 50s high school dance. Fröken Calcaid är inte sen eller ute i sista minut hon är ingen tidsoptimist. In you´re face! Jag har varit klar med vad jag ska ha på mig i någon vecka, faktiskt, däremot så har inte PomPej spanat in något klänning han kan ha på sig. Då bestämde vi (jag) igår kväll vad han kan piffa till sig med.

Wanted

svarta hängslor
smårutig svart/vit skjorta

eftersom jag ändå efterlyser, kanske någon sitter på en tyllkjol (till mig) eller något annat vippigt och sött jag kan ha under en klänning


Ska kika om Myrorna, Tant Gul, Prickig Katt, Emaus, H&M eller MQ har något. Det kommer gå vägen. Annars får vi koka soppa på en spik.

Ett litet dilemma kvarstår från igår. Måste få tag på plasthandskar. Det finns på de allra finaste bensinmackarna gratis säger min pappa. Det är från han jag har fått min snikiga zigenar-ådra. Igår råkade jag få lite (typ en liter) oljefärg över hela händerna när jag skulle hälla tillbaka färgen från tråget till färghinken. Lacknaftan smordes in på händerna (sunt som tusan) och tog bort den oljiga hinnan med färg men under naglarna och vid nagelbanden gick det inte bort.




Mätt och belåten efter denna goa och långa frulle



Vad ska jag göra med mina prinskorvfingrar??





Kommentarer
Postat av: Sussie

Kutt! jag har ett önskeinlägg! jag funderar på att plantera nått coolt o ha utomhus på altan/uteplatsen what ever det kallas, i sommar. haru nå tips eller? jag vet ju inte ens hur man planterar nåt, skulle gärna ha en smultronplanta eller liknande (fick ju en av dej för herrans massa år sen), hur gör man och hur sköter man dem och när ska man planera dem? behöver experthjälp från floristen själv :)

2009-04-08 @ 12:20:20
URL: http://sussieoskarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0