Höstmys

I lördags tog vi cyklarna ner till loppisen på Heden. Jag prutade till mig den här fina filten med mormorsrutor. Den passade alldeles ypperligt i gungstolen.




Björken utanför säger mig att hösten verkligen är på G. I´m ready



Jag har försäkrat mig med lite värme.


Nu har de somriga blommorna även fått ge vika. Jag bytte ut två pelargoner (japp, i år köpte jag faktiskt den blomman jag inte gillar) mot lite kål för att förlänga säsongen där ute i balkonglådorna. Något som står högt på min favoritlista är faktiskt blad. Som florist kan jag ibland tröttna på det fokus som blomman har. Så i år lekte jag med olika nyanser och strukturer på de bortglömda bladen


 
På balkongen växer ett regn av Lysimachia och den gråbladiga dichondra. Att mixa gråa och gröna blad med röda gör att det blir mycket liv utan blommande blommor. Däremot skymtar en enstaka vit blomma från euphorbia.



En uppstammad klematis har klättrat iväg längs med väggen och blivit rödare i bladen ju mer sommaren har gått.


Kommentarer
Postat av: Persilja

Åh vilket mysigt ställe att sitta vid!!!

2009-08-31 @ 21:20:09
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Annicka

det var en fin filt.. Ni har fått det så mysigt. Får komma o hälsa på snart igen=)

2009-09-01 @ 10:36:31
Postat av: sofia

annicka: jaa!! klart ni ska komma och hit. allihopa! tills dess får vi nöja oss att mötas på mitten med loppis, kramar och fika i alingsås.

2009-09-03 @ 09:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0