Ett skepp kommer lastat med påhoppad reklam

Det är fredag och löning på stan. Här följer ett litet axplock på vad jag håvade upp ur jackfickan när jag kom hem. Macforum frågar om min dator känner igen ett ansikte, har varken kollat ellet frågat mac-Ann (min lilla äpple). Men något iPhoto '09 blir det då minsann inte. Vad ska jag ens med det till? Nog att facebook vill kolla hur gammal jag ska bli, men än så länge har jag varken märkt om jag skulle vara dement eller senil. Om man nu märker det.

De där skrämda barnen kan nog få en peng. Det kan hända att det blir lite bakiskrubb på stan. Så en liten våffla från Rädda Barnen kanske jag stoppar i mig och bidrar med en peng*. Jag har trånat efter en frasig våffla i sen jag åt det på Desperate-tjej-kvällen förra våren.

Jag tycker det är skoj med världen-över-jippon, jag har sällan något att så spännanade att se fram emot som att släcka ljuset i en hel timme på en lördagkväll. Så ja, självklart kommer jag släcka ner här hemma. Vare sig det är Liverpool som spelar eller inte. Oooh vad jag ska mysa. Så tack och åter tack för det fina ljuset!

En liten fundering i all denna generositet, denna pappershysteri är det verkligen, på riktigt alltså, global warming-thinking?



Brasvirke som heter duga



*Jag håller sällan vad jag säger. Därför lovar jag aldrig någon något. Nånsin alltså.

Kommentarer
Postat av: Leja

Lev väl. Leja



www.123minsida.se/Ejdelen-Textil

2009-05-03 @ 13:34:21
URL: http://www.123minsida.se/Ejdelens-Textil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0