En lampfotshistoria

Efter att jag i över en halvtimme stått och väntat på vagn nummer åtta förstod jag att den inte tänkte komma på ett tag. Det var stopp. Nånstans på spåret hade det korvat till sig. Så jag fick snällt tänka om och  finna en annan väg. Angered var mitt mål. Väl på plats skulle P möta upp mig. Eller jag skulle rättare sagt möta upp honom efter sin arbetsdag. Vi skulle till både Stadsmissionen och IKEA. Förra veckan såg jag en helt otroligt kurvig och fin lampfot. Har inte kunnat släppa den ur mina tankar. Jag skulle bara ha den! Mitt liv vore så mycket lyckare och jag en lamfot rikare. Ohh happy happy story!!

Den 50 cm långa lampfoten fanns kvar. Den hade nåt i stil med mässing till färg med både gamla klisterlappar och rostfläckar. Men här skulle underverk göras. Likt en förortsunge med kepsen på sniskan och med mina graffiti-tentakler sprayade jag den svart. Högblank som det nymålade golvet, som snart är vårat. Den blev jättefin!




Det gamla loppisfyndet till lampfot fick både ny färg och ny skärm.



Kommentarer
Postat av: Anonym

I like that lamp!

loppis is the shit damn it!





//Jempa

2009-03-25 @ 16:24:26
URL: http://jenniebromander.webblogg.se/
Postat av: Vår/sommarkatalogen

Najs fot! Du får komma hit å fixa ett par grejer till mig: en styck furubokhylla (ja, furu) och två styck ramar utan bilder. Eller om du skickar ett tips, det går väl bra det med antar jag. Förresten är bakgrunden hur söt som helst.

2009-03-25 @ 19:56:22
URL: http://mymbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0