En bild i timmen hela dagen


Vaknade vi åtta-snåret och lyssnade till p3



Jag drack två rejäla koppar kaffe med mycket mjölk och käkade macka med hoummus som fanns kvar från i helgen. Manisk som jag är så diskar jag med en gång.


Fick en lysande idé ute på balkongen att ringa till Loppan. Jag fick hänga med på en shoppingrunda på söder, här skulle det handlas frulle! En sån utmärkt sightseeing via telefonen.



I sista stund kom jag på att det är mindre än 90 dagar kvar till Coldplays spelning i Stockholm. Här fyndades det billiga tågbiljetter vill jag lova



När jag genade över kolonilotterna såg jag två små söta nyckelpigor som klättrade vid smultronplantorna som ingen verkar äga, jag har mina ögon spända på de blivande bären



Efter mycket velande hit och dit har vi nu bestämt tapet till sovrummet. Inom en vecka kommer rullarna hem till oss och vi kan sprida lite mer grön skönhet över vårt underbara hem



På min väg hem från färgaffären gick jag över en enorm kyrkogård. Här är stenarna från 1800-talet och igår satta huller om buller. Charmigt och inspirerande. Lite som hemma, både gamla möbler med själar och nya prylar



Precis runt hörnet av ingången växer det massor av min favorit, bupleurum. Somrigare än så här blir det inte



Väl hemma kokade jag ihop lite paprika, tomat, broccoli och lök som rördes ner bland quinoa som toppades av smarriga oliver. Så kan det gå när den 25:e helt plötsligt inte blir lönedag, varför denna månad skulle skilja sig från de andra förstår varken jag eller Pompej



Jag blev sjukt sugen på något gött och var tvungen att ge mig själv en socker-kick. Då kom jag på Loppans tips, Singoalla-kex med lakrits. Mmm den var underbar!



Efter en överdos av socker, svårt att bara äta ett kex, återfick jag inspirationen och gjorde i ordning vinsterna till Alex och Jennie. När jag öppnade penn-facket kom ett riktigt tjut av ren glädje. Där låg den, som jag trodde var borttappad, rabatten på Indiska.



Som ett brev på posten kom vi på att tapeten som sen ska upp kräver lite förarbete. Sängen fick vi flytta ut till rummet



 Hyllorna som vi nyss fått upp skruvade vi ner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Akta så ingen kissat på smultronen!!:)

Ni har så himla fint hemma hos er, du får ta ett inlägg med bilder från varenda rum så man ser ordenligt..you got taste chick!



Förresten, vill du ha en rundtur på kyrkogård någon gång så kan jag ställa upp som guide.;)

I Tidaholm har vi "kända" profiler som Tyra Bank och Axel Roos liggandes.



Även Syster Humla..visst är det ett vackert namn!:)



//Jennie

2009-05-26 @ 21:36:50
Postat av: sofia

uuusch nyckelpigekiss. men jag tror det är så att de kissar när vi människor tar i dem? har hört det någon gång.



jag får la ta lite bilder när vi kommit igång. soffan kommer nästa vecka och då känns det mer som på riktigt. med ett soff-rum alltså, separat från sovrum och inte allt-i-ett. känns gött!!

2009-05-26 @ 21:54:05
URL: http://fiazoo.blogg.se/
Postat av: Loppan

Åh en sådan härlig dag! Min startade ju otroligt fint. Gillade också kakorna. Främst för det fina mönstret på baksidan (som alltid med Singoalla). Återkommer med den där analysen, yo.

2009-05-27 @ 14:00:57
URL: http://mymbel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tackar ödmjukast för den goda kakan!:)

Den smakade bra när jag kom hem från jobbet må jag säga!!:)

lakrits var en hit!



Tack tack!!

//Jempa

2009-05-27 @ 16:35:46
Postat av: Al to the x

Grymt god kaka! Det får bli och shoppa ett sådant paket i morgon :)

2009-05-27 @ 23:23:47
URL: http://www.flickr.com/photos/bellyboink/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0