Härligt med torsdag och redan helg


Idag är det min favoritdag. Då passar jag på att kalasa till det ordentligt med kallrökt lax som jag gör små rullar av och fyller med lite/ganska mycket hummous (den överdoserar jag alltid medvetet med vitlök) och en go krämig ost från gårdagens chark-disk. Mmmmumma.



Ojoj, det fanns visst en trippel-chokladglass i frysen och några stackars hallon som någon glömt. Jag ska ta hand om er tillsammans med min bästa vän kanelen!



Igår tog jag snällt en nummerlapp och ställde mig brevid alla andra tanter för att väntaa på min tur. Jag köpte en go ost från Italien, fler detaljer minns jag inte. Det känns specielt och roligt att få köpa den där pyttelilla storleken på osten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför ska du jämt käka såna där goa grejer!?

Blir skitsugen ju...här i Tidahölm finns bara Billinge och wästgöta kloster ost!:)

Skitostar!

//jempa

2009-05-28 @ 21:04:50
Postat av: sofia

jag stod först och funderade på om jag inte skulle köpa en vanlig sån där hård ost, hårdost kanske de tom kallas för? då var det falbygdens ost, men så tänkte jag. va fan, jag köpte den aldrig under 23 år i fkp varför idag? det är ju inte som så att jag är i något u-land och hittar svensk kaviar som jag måste suga i mig en tub på en gång...



så det blev den grekiska osten ist. åh fy fan vad goooo den är!!!

2009-05-29 @ 08:26:18
URL: http://fiazoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0