Grön shopping


Idag startade vi dagen med jordgubbar. Energin behöves då vi tänkt delta i ett världsrekord, då menar jag inte storleken på bäret. Vi skulle knata omkring på gator och torg i Majorna där vem som helst fick sälja sina avlagda kläder, prylar och möbler.



Fin exponering med kläder upphängda i träd, bland buskar och som på en tvättlina



En liten kille sålde sina gamla leksaker för en billig peng



Först sprang vi på det här fina tyget som är hela 2,40 m långt. Endast 50 kr, inte ens jag kan med att pruta på en sån simpel siffra. Tillsammans med mattan som kostade 20 kr blev det en riktig färgklick till rummet som snart är möblerat. Det runda bordet hittade jag hos Ebbe och Haldis tidigare i veckan. Snart, inom två veckor har vi dessutom soffan!



Matchat och klart. Som en sommaräng fast inomhus. Somrigt och härligt, precis som vi vill ha det året om.



En söt blus från Nümph som var oanvänd för bara 40 kr



Stolarna var egentligen inte till salu, men hon ångrade sig och släppte båda två för 20 kr styck. Vi blev possitivt överraskade och bar glatt omkring på de

 
Boken och halsbandet med elfanten kostade bara en guldpeng var



Den söta porslinsburken kan man lägga hemligheter i. De små tjejerna som sålde den till mig hade ingen växel, så det fick bli en 20a. Jag gillar den då den är både onödig och söt

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojojoj vilka fina saker du hittade sofia!! tyget där med mattan på erat golv vart ju enormt snyggt!!

2009-05-24 @ 22:30:09
Postat av: L

Men värsta fina tyget! Vilka bra fynd du/ni gör.

2009-05-25 @ 08:27:38
Postat av: Annicka

JAG ÄR AVUNDSJUK.... =)

2009-05-25 @ 14:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0