Sladdar behöver inte alltid döljas



Igår väntade jag på Pompej i Gamlestaden för att vi skulle åka och köpa mer blommor, balkonglådor, lecakulor (så jag kunde plantera om min slarvplantering som profesionell florist) och en fin matta till köket. Solen lyste och det var klarblå himmel, när jag tittade upp till vänster ser jag den här fina kulissen. Det är bit av de stora tegelhusen med bokstäver och sifferkombinationer på husen, typ B13, C7 osv. Hur som haver, det ser ut som ett gammal industriområde och väldigt urbant. Jag blir lite inspirerad av det.

Hemma hos mig, numera oss, har det alltid varit mycket färger och onödiga men fina saker som jag gillar att både titta på och använda. Nu försöker jag att inte ha allt framme eller använda allt på samma gång, utan har en liten egen loppis i mitt förråd i källaren. Där jag kan gå och byta ut koppar, ljuslyktor, kuddar och annat myspys med mig själv. Ekologiskt eller vad? Men för att framhäva det här snirkliga, mjuka och färgglada vill jag ha en liten målning på en vägg. Jag kallar det för en gammal telefonstolpe, men tror helt enkelt att det är en gammal el-ledning. Med fina spiral-liknande spolar på där ledningarna vilar på. Man ser de när man åker bil utanför städerna mellan alla järden. Självklart ska jag krusidulla till det med lite fåglar som vilar snällt likt ballerinor, för så ser det ut i den riktiga världen.

Den ska vara helt i svart, förmodligen matt, så man kan se det som en siluett, skugga eller att det helt enkelt är helt svart med svarta fåglar på. Lite för fantasin. Jag tror det kommer bli ett jättefint linjespel på väggen med de långa svajiga ledningarna som kommer sträcker sig inåt i rummet. Nu är det bara fantasin som ska bli till verklighet.





ps: Man kan ju leka ännu mera med idén och låta långa svarta kablar (som oftast råkar vara vita kabel-sladdar) klättra på väggen längs med de målade. Eller sätta upp den vita fågelholken på stolpen. För att få en 3D-effekt av det. Men jag vet inte om det,  kanske inte blir ett enhetligt intryck när det väl kommer upp.



Kommentarer
Postat av: Kate Moss

Nåt liknande sånt här eller? http://www.favoritsaker.se/art.asp?id=1393&func=&varuid=



http://www.favoritsaker.se/art.asp?id=2538&func=&varuid=

2009-05-07 @ 13:59:53
Postat av: Sussie

yo, självklart kommer vi och hälsar på snart! om inte tidigare så kommer vi ju iallafall 25 juni, då blir det heldag, kanske picknick med vin innan vi ska på westcoast riot?? =)

2009-05-07 @ 16:16:46
URL: http://sussieoskarsson.blogg.se/
Postat av: sofia

ååh ja. två saker i ett. trodde fan itne att det var någon annan är jag som ville ha en jävla elstölpe på väggen. men gud så bra!

2009-05-08 @ 08:19:31
URL: http://fiazoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0