Lila









Skepp ohoj, vart ska det här sluta? Jag har fått en till blomma av Pompej! Pjuh. Den här gången var det en pampig hydrangea macrophylla eller hortensia som den heter på svenska. En av mina favoriter, jag föredrar storblommigt även om knoppar står högt upp på topplistan. Det får mer än gärna fortsätta så här.

I samma färger som blomman står en ugglefamilj och spejar över köksbordet. Äggklockan har ni förmodligen sett i tidigare inlägg om köket. På lilla listen står några marockanska teglas som jag fått av farmor, de är från mitten av 1900-talet och hon använde dem inte längre så jag fick med dem senast vi var nere och hälsade på. Så här års används de till att dricka vitt vin ur, på sommaren är de perfekta för små buketter som får följa med hem.



Kommentarer
Postat av: erry

Hortensia är även en av mina favoriter! :) Härliga lila bilder!!



Grattis till pallvinsten, vilken lycka! :) Kram

2010-02-13 @ 09:48:14
URL: http://gallerry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0