Beskrivning till mobilen





Josefin önskade en beskrivning till mobilen jag gjorde till Neo. Den var simpel som sjutton att göra. Jag hittade kokad ull hos Sally Bazar, men det funkar förmodligen lika bra med filt, fleece eller någon annan textil som inte behöver fållas. Min symaskin ligger nere i förrådet med en trådspänning som måste fixas. Därför föll valet på den kokade ullen som var så fin i färgen.

Jag klippte bara ut små moln och regndroppar på måfå. Jag har ofta så bråttom att jag inte hinner tänka igenom hur jag ska gå till väga, vill bara vara färdig på stört! Sen sydde jag ihop alla små delar med hittepåstygn som gick upp och ner och upp och ner och upp... Hm, ta något stygn som passar och är smidigt.

Dropparna och prismorna fäste jag med en lite grövre tråd i molen som hängdes upp på blompinnar. VOILA!


Kommentarer
Postat av: josefin

åh, tusen tack! då ska jag nog hinna göra en sån innan bebisen anländer. verkligen toppenfint!

2010-06-12 @ 17:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0