Hallen i Underlandet



Ops... Det blev ett inlägg utan egna bilder, eftersom detta egentligen bara är min dröm.

Igår var vi på bio och såg Alice i Underlandet. Äntligen knäcktes den svåra nöten, hur ska vi göra med hallen? Den är vit, tråkig och inte alls mysig att komma hem till. Som en skänk från ovan, kom allt till mig under filmen, jag behövde inte göra något. Nu vet jag precis hur hallen ska bli.

Om det inte vore för det grå klinkersgolvet i hallen, hade jag lagt ett nytt svart-vit-rutigt. Jag har funderat ett tag på vart jag kan få in ett på våra små ytor. Om det inte går i köket, vart ska det så ligga? Så självklart, nu i efterhand, i hallen! Dessutom är det där alla dörrar i lägenheten sitter. Till toaletten, trappuppgången, sovrummet och en liten garderob. C´est parfait! Jag snackar alltså om scenen där Alice dricker upp drycken så hon blir liten och kan ta sig till Underlandet. Som i boken är en lång hall, men i filmen är ett runt rum. Tjoho vad bra. För att få det lite mer spännande än så tänkte jag att en kaninlampa, ljusslinga med pioner, en stor fin klocka skulle få göra lite stämning. Vi har sedan ett tag tillbaka fått en hatt som jag ska göra om till lampa. Mycket myspys-belysning vill jag ha. Vi ser ändå våran lilla kantiga hall från hela lägenheten i stort sett. Den är svår att undvika om vi ska förflytta oss mellan rummen. Så mysfaktorn är viktigast! Praktiskt kommer nog sist, vad kan vara opraktiskt i en hall för två färdigvuxna?

Men vilken färg ska det bli på väggarna? Blått kanske? En diffus lila, grå, blå? Jag tror det här kan bli bra. Vi får väl se om det blir verklighet att få in alla de grejer jag vill ha, på ett och samma ställe. Jag behöver knappast övertala mig själv.







Kommentarer
Postat av: Lotten

Wow! Det låter ju som en jättefin hall! Ser verkligen fram emot att få se resultatet när det är klart!



Kraam

2010-03-04 @ 10:46:52
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Lisen

Oj oj, det låter ju helt galet och alldeles alldeles underbart :) Kom gärna hit och titta in i våran hallkorridor snart, här finns det mycket att tycka till om. Jo, jag kom ju på när jag gick hem precis att jag glömde tycka till om bloggidén du nämnde - I like it. Ha en fin kväll nu, du och inläggen :P

2010-03-04 @ 19:47:52
Postat av: Anonym

jag gillar verkligen den här idén! ska kanske försöka övertala mannen om att vi också ska ha en sådan hall :)

2010-03-04 @ 20:32:42
Postat av: erry

Låter som en superidé, ser fram emot att se hur det blir! Jag ärs ååå sugen på att gå se Alice i underlandet, får kanske bli en biokväll imorgon :)



Kram på dig!

2010-03-06 @ 19:24:48
URL: http://gallerry.blogg.se/
Postat av: Persilja

Vad underbart att få ha en hall där det praktiska kommer sist. I vår familj måste jag tyvärr tänka praktiskt först. Fast det behöver ju inte vara tråkigt för att det är praktiskt. Men det vore skönt att slippa tänka förvaring! :) Din hallidé låter HELT wunderbar!!!!! Vilket välkomnande. Jag älskar att komma till någon med busig hall. Det ska vara som en smakbit. Man ska vilja komma in och uppleva resten! :)

2010-03-09 @ 07:18:53
URL: http://skonahem/blogg/persiljas-hus
Postat av: honeyisafool

ooooh, jag saknar ord - det låter ju som en magisk hall

2010-03-09 @ 21:19:07
URL: http://honeyisafool.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0