Viloplatser


Fiket i Botaniska med patinerade stolar från Grythyttan.


Utanför fönstret till sovrummet skymtar ett rådjur.



Jag längtar efter en fin uteplats att kunna njuta av frukost, grill, sol och goda vänner. Något nära en natur med rikt djurliv, massa blommor och växter. När vi tidigare under våren besökte Botaniska tänkte jag, så här vill jag bo! Vilka ytor. Okej, jag vet. Det är en park, men i en minre skala. Kompromera ihop allt. Lite kuperad mark, stora träd, ytor att sträcka ut sig på och djur. Hoppsan! Det är ju faktiskt så det ser ut utanför vårat fönster.

Häromdagen låg grannens katt och stirrade ut rådjurshonan som vilosamt låg och tuggade på narcisserna. Dessutom stod en bock bakom en gran en bit upp i slänten. I fortsättningen ska jag ta tillvara på alla njutbara stunder här utanför. Jag har faktiskt mitt egna paradis framför näsan på mig.



Kommentarer
Postat av: erry

Så härligt det ser ut! :) Ta vara på din utsikt, själv bor jag "mitt i betongen" :P

2010-05-26 @ 17:41:30
URL: http://gallerry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0