Guld och choklad

Idag som alla andra onsdagar samlas vi, uppemot tio blivande svensklärare och som traditionen lyder sörplar vi soppa. Likt en turné knör vi in oss i de små lägenheterna och sitter på golvet, i soffan och i knät på varandra. Idag är det min tur att få finfrämmat så jag har bakat chokladkaka med chokladtryffel. Det finaste fatet av de alla får komma fram, det i glas med guldmålad undersida och på fot. Guld är nog min nya favorit, som en renässans. För en sisådär sju, åtta år sen Ä L S K A D E jag det mesta med guld.

Kommentarer
Postat av: Ida

OMG! Vilken jädrans kaka. dreggel

2011-11-03 @ 07:26:51
Postat av: emma

den där kakan såg ruskigt god ut!

2011-11-03 @ 11:31:30
Postat av: Persilja

Nämen grattis till knodden!!! :) Lovely!

2011-11-03 @ 13:07:34
URL: http://blogg.familyliving.se/persiljashus/
Postat av: loppan

Ah men vad gött. Cashewnötter är så roliga tycker jag. Fina och goda. På en chokladtårta måste de ju vara guld.

2011-11-04 @ 08:40:07
URL: http://mymbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0