Marockanska pärlor

När jag var liten var jag den enda som hade konstigt efternamn i det lilla samhället och ingen visste var Marocko låg. Under Spanien brukade jag säga och att de har mycket apelsiner och clementiner. För en si så där sju år sen, funderade jag och min bror på om vi kanske skulle prova att importera lite marockanskt kakel, skålar och lycktor. Kanske några toffsar, brickor och pärlor också. Det är inget man blir rik på tänkte vi men något ska man ju göra och det fanns inga jobb i den lilla staden. Ingen av oss är särskilt bra på att ta tag i saker, vilket ledde till att det rann ut i sanden. Synd. De senaste åren har jag sett marockanska prylar överallt.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Jag älskar Marockanskt kakel/klinker och bad en kollega som är från Marocko att imoprtera lite till mig.... ;-) Hon sa att det är bättre att beställa formarna och färgerna och göra det själv med betong. Lite sugen är jag allt... tänk att ha sådana plattor på uteplatsen! Såå snyggt!

2011-11-29 @ 13:19:14
URL: http://ornnastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0